saya mualaf..hidup bersuamikan setan dan rezeki semakin sempit..suami kurung saya dan anak untuk elak pergaulan

Posted on

Assalamualaikum Admin…Tolong Hide Profile Saya yeee…dan share luahan hati saya ini..

Saya seorang suri rumah penuh..sudah 1tahun lebih perkhawinan kami..dan dikurniakan putri sulung kini berumur 11bulan 8 hari..Saya nak meluahkan perasaan saya ini..saya selalu pendam semua perkara yang terjadi dalam hidup saya..Suami saya kerja pengawal keselamatan bergaji kan Rm1200..Tiap bulan 25hb akan ada advance..

gaji pula setiap bulan 8hb..paling lewat 13hb..tiap kali gaji memang 1k dapat..kami duduk rumah sewa rm350..bayar motor 160..da kali rm490 kan..barang dapur pamper barang mandian smua rm250..da lagi rm240..suami kata duit selebih ni untuk hujung bulan..jadi dia simpan di bank..dia tak bg saya pegang..nafkah dia tak bg..saya diam je..eya eya kan je dia cakap..Tapi dalam hati saya keperluan saya,nafkah dan duit simpanan saya langsung tiada..Bila suatu hari kami gaduh..suami selalu cakap saya tak bersyukur lah..tak hargai dia la..dia cakap “ko ni..da duit ka..tiada duit ka..sama saja sikit2 mau marah2″….

bila dia cakap begitu saya balas dia cakap” siapa yang tal bersyukur ni..siapa tak hargai siapa ni..hah..duit nafkah pun mau orang cakap baru bagi..kalau orang diam nah..diam jgak duit nafkah tu kan”….trus suami diam kluar mrokok…Saya selalu pendam perasaan sakit ni…saya pun tak tahu suami ni hidup mau anak ja ka atau saja mau bebankan saya…Kadang saya malas da mahu bergaduh..duit nafkah dia xbg biar la..saya halalkan..saya beranak kan zuriat dia pun saya halalkan…saya selalu berdoa agar suami terbuka pintu untuk menjaga amanah Allah sebaik nya..Saya seorang mualaf..sya tahu baca doa tu pun doa biasa jk..tiada nak telekung sejadah semua..

sebab memang tiada d rumah..apa lagi buku al-quran..Lagi 1 suami selalu kunci pintu..kalau dia kerja malam luar dalam pintu dia kunci…siang kalau dia tdur blik keja dia kunci selepas siap makan mandi…tak dibenarkan lepak2 biar pun depan pintu jak…saya dan ank saya bkurung di bilik tguk tv atau ajak anak main..suami menjaga kami mcam banduan..bila fil n mil datang melawat dia bukan main kelam kabut lgi buka pintu tu buka mangga buka dawai yg dia ikat kat kedadu…

lama2 sya da biasa tapi sya tak suka cara dia…kadang dia suru lepak luar makan angin jap..sambil cuci moto..da makcik2 ajak sembang..belum start sembang suami da suru naik…saya terkilan dengan sikap suami..dia ingat saya ni patung ke tiada perasaan..tak bole bersembang dengan orang..tak bole itu ini..biar pun kejap jak saya pg tandas dia ikut bawa anak nak pg tandas jgk..Dalam pantang sempat saya meroyan sebab suami tuduh saya bzina dgan fil n abg ipar.

.time tu dia sndri da kunci kedadu dari luar…sampai selarang saya tak bole lupakan apa dia da buat kat saya..walaupun saya da maafkan nya..Saya nak minta pendapat dan nasihat anda semua…apa perlu saya buat??Cerai bukan pnyelesaian sebab sya memang sayang sangat kat suami..nasihat ke kaunseling..ni kluar rumah pun tak bg..nak pg kaunseling lg la…nak pg blik makbapak duit pun tak ada…Tolong saya..
Terima Kasih Admin.

Viral Malaysia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *