Allahu…kami menangis sekali .berpelukan kami ketika itu..cyst yang d sangkakan itu rupanya bayi kami.bayi kami kembar.

Posted on

penantian 14 tahun akhirnya berakhir.Rasa syukur dan penuh kegembiraan tu sangat kuat.

selama 13 tahun cuba macam2 cara untuk hamil lagi selepas setahun berkahwin dan menunggu zuriat.namun Allah belum izinkan..kami sentiasa fikirkan yang positif kerana Allah sebaik baik perancang walau kadang2 tersentap juga dengan kata2 sindiran manusia.lebih2 lagi dari pihak keluarga mertua.Bebalkan je kepala otak ni.huhuuu…bertahun ikhtiar macam2 tapi tak melekat.belum diberi keizinan.orng lain makan sebotol 2 botol dah melekat elok jer.kadang rasa juga sedih..kenapa orang lain mujarab.aku tak..cepat2 sedarkan diri dan letak dalam hati..ya..Allah blm rezekikan lagi untuk kami.Allah lebih tahu.

Bulan berganti tahun ada saja kawan atau keluarga yg sambut orang baru.tiap kali pergi ziarah bila tengok wajah suami,Allah saja tahu betapa sayu nya hati ini melihat betapa besar keinginannya terhadap bayi sangat terserlah walau disorok d balik senyuman.
suami pun kadang2 terlepas kata..

“sayang..abang rindu nak tengok perut sayang membuyung.”

YaAllah abang…syg pun rasa teringin nak rasa baby gerak2 dalam perut..
(sunyi…sama2 termenung sepi)
hanya mampu berharap doa dan terus tawakkal…

4 bulan yang lepas saya masih makan jamu #ratnakasih macam biasa seperti rutin hari2.dengan niat yang bersungguh2..org kata nawaitu itu penting.saya makan jamu ni mudahan Allah bagi saya kesihatan dan rezeki zuriat..saya juga berikhtiar untuk suami dengan sapu sejenis minyak ‘juna mistiqa’.takpe.untuk berikhtiar saya tak mengira harga.kerana kebahagiaan tidak boleh dibeli dng wang ringgit..berikhtiar bukan hanya untuk wanita sahaja…lelaki juga. saya tak pernah miss telan #ratnakasih 2 biji setiap kali sebelum tidur..dengn nawaitu yang penuh ikhlas mengharap…botol ke 4 dah habis.masuk botil ke5..tak lama lepas tu sy kerap demam.selera makan hilang.kerap pening2.saya jatuh kat dlm bilik air..suami bawak gi klinik sebab risau apa2 penyakit lain.

terpana bila doktor cakap saya positive.menangis kami berdua depan doktor..

sedih kembali menyelubungi memecah tangis dalam sunyi selepas doktor scan perut saya doktor cakap kemungkinan saya ada cyst.tapi belum pasti.2 minggu lagi dotor nak buat scan lagi.
selepas 2 minggu kami pergi temujanji seperti tarikh yg di beri..
Allahu…kami menangis sekali lagi.berpelukan kami ketika itu..cyst yang d sangkakan itu rupanya bayi kami.bayi kami kembar..twins..berkali2 kami tanya doktor.macam mimpi..

Allah maha pengasih.Dia sebaik perancang.
14 tahun menanti.Dia hadiahkan sepasang bayi comel lelaki dan perempuan.

Allahuakbar..ALLAH MEMBERI BILA MASA ITU SESUAI
yang belum diberi rezeki jangan bersedih.. insyaAllah..Allah maha tahu.dia akan bagi bila masa nya sesuai..suami selalu bisikkan kata2 tu kat saya bila rasa sedih datang.
syukur
Allah jua lah pemberi keizinan

Viral Malaysia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *