5 Foto Selfie Yang Sempat Dirakam Sebelum Ajal Mengundang.. No 1 Paling Ngeri

Posted on


Selfie di zaman ini memang telah menjadi salah satu aktiviti yang biasa oleh semua masyarakat. Kadangkala selfie diambil secara berlebihan tanpa mengindahkan bahaya yang dapat mengancam dirinya sendiri.
Ibarat membekukan waktu, foto-foto menyimpan sejarah dan kisahnya sendiri. Hingga tak heran jika disebutkan bahwa foto mampu bercerita lebih baik daripada dengan menggunakan kata-kata.

Foto-foto berikut ini juga memiliki banyak cerita.

Namun cerita di dalamnya merupakan cerita-cerita tragis dimana foto-foto itu merupakan rekaman terakhir detik-detik sebelum maut menjemput mereka.

1. Foto Selfie Xenia Ignatyeva

Remaja berusia 17 tahun asal Rusia ini nekad foto selfie di atas jambatan di St Petersburgh. Nahas, ia terpeleset. Sebelum terjatuh, ia meraih kabel listrik bertegangan 1500 volt untuk menyelamatkan, namun kabel inilah yang justru telah meragut nyawanya. Beliu maut disentap kejutan elektrik.
2. Foto Selfie Jenni Rivera

Penyanyi asal Mexico Jenni Rivera tewas dalam kemalangan tragis pada 9 Disember 2012. Pesawat yang ia naiki mengalami kemalangan sehingga mengorbankan kesemua penumpang di dalamnya.

3. Selfie Di Puncak Garuda Gunung Merapi

Erri Yunanto dan Theofilus Dicky mahasiswa Universiti Atmajaya Yogyakarta yang baru pertama mendaki Gunung merapi memang berniat untuk berfoto ria di Puncak Garuda Merapi, tapi nahas menimpa Eri Yunanto selepas menaiki dan duduk di Puncak Garuda Merapi Erri terjatuh ke kawah Merapi sedalam 200 meter kerana ragu ragu pada ketika turun dari Puncak Garuda. Mayatnya ditemui esok harinya oleh Tim SAR.

4. Selfie Bersama Rakan Di Landasan Keretapi

20 februari 2015 Tomi Luki Kassim, warga Jalan Mangga, Kelurahan Kejuron, Kota Madiun perlu membayar dengan nyawanya selepas disambar kereta api Bangunkarta saat selfie dengan rakan-rakannya dengan latar belakang kereta api Bangunkarta yang akan melintas. Tomi terlambat menghindar dari kereta api, sesaat kereta api akan melintas.

5. Selfie ketika memandu Courtney Sanford


Courtney Sanford menghantar selfie dia sambil menikmati lagu Pharrel Williams berjudul Happy di dalam kereta sebelum kejadian nahas menimpa dirinya karena Beberapa saat kemudian ketika melintasi North Carolina, Amerika Syarikat, keretanya yang dipandunya melanggar sebuah trak. kejadian tersebut berlaku pada 26 April 2014,

Viral Malaysia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *