20 Gambar ‘Ini baru Sweet Till Jannah’ – Netizen Puji Dan Kagum Dengan Idea Anak Sambut Hari Ibu.

Posted on

Perayaan hari ibu biasanya dirayakan dengan kue, bawa ibu liburan di tempat wisata, belanja ibu makan atau paling tidak pun, sekadar ucapkan ‘Selamat Hari Ibu’ saja.

KUALA BERANG, TERENGGANU – Hari ibu, hari istimewa buat wanita yang banyak berjasa kepada keluarga. Tanpa ibu, siapalah kita pada hari ini.

Perayaan hari ibu biasanya dirayakan dengan kue, bawa ibu liburan di tempat wisata, belanja ibu makan atau paling tidak pun, sekadar ucapkan ‘Selamat Hari Ibu’ saja.
Namun bagi Dokter Nur Fauzani, perayaan hari istimewa bagi ibunya tahun ini dirayakan dengan cara unik yaitu merekam gambar ibu dan ayahnya seperti ‘pengantin baru’.
“Happy mother day to my mom, Rosmina Mohammed. Abah pun sporting habis. Baju pengantin ini pun Abah yang pilihkan untuk Umi. Kami sayang sangat umi dan abah, “tulisnya di Facebook.
Menurut Dokter Nur Fauzani, pada awalnya, dia hanya terfikir nak buat photoshoot wedding untuk orangtuanya. Kebetulan pula Hari Ibu tidak lama lagi, lalu terfikir nak buat perayaan Hari Ibu tahun ini dengan kelainan, sebelum ide itu diusulkan kepada adik beradiknya yang lain.
“Mula-mula saya hanya terfikir untuk shoot photo wedding untuk mereka. Kebetulan hari ibu dah dekat, jadi kira sambut hari ibu tahun ini dengan kelainan. Kemudian saya usulkan kepada adik beradik dan mereka semua sokong.
“Tema asal, nak suruh pakai busana kebaya songket. Tapi ayah tidak setuju dan katanya zaman sekarang orang pakai dress. Ayah nak umi pakai dress. Siap dia pilih baju pengantin sendiri untuk umi.
“Katanya warna merah muda sangat cocok dengan umi. Jadi ayah tak kisah kena pakai baju warna merah muda juga.
“Mereka memang bersemangat untuk buat photoshoot ini di danau di Kuala Ibai Terengganu dan Lapangan Kuda di Terengganu Equestrian Resort,” katanya.
Dia tidak menyangka berbagi gambar-gambar orang tuanya itu menjadi viral di media sosial yang kini telah dibagi 4,542 pengguna Facebook.
“Kami sekeluarga memang tidak menyangka sampai begitu banyak sekali orang share. Mereka (orang tua) seronok bila kami adik beradik bercerita yang mereka dah jadi glamor di media sosial, “katanya.
Sementara itu di media sosial, netizen tidak putus-putus memuji kecantikan pasangan bersangkutan dan kagum dengan ide yang dipilih Dokter Nur Fauzani.
Bagi Harith Fahmi, inilah pengalaman kerjanya yang paling unik selama bekerja sebagai fotografer.
“Job paling unik saya pernah shoot sepanjang karir. Biasa biasa-biasa. Shoot sempena hari ibu. Terbaik parent Dr Nur Fauzani. Sempoi, “tulisnya.

Viral Malaysia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *